222 ‘Second Sight’ continued...

Written by H. Wiggins; Directed by Daniel Attias; (as "fanscribed" by Paper Caper)

Pictures for "Second Sight"

Page 1 Page 2 Page 3 Page 4

RETURN TO PART 1

And in the "something's better than nothing" category, we have the last two scenes of this episode for your viewing pleasure -- thanks Paper Caper! :)

[At McGinty‘s while drinking beer and watching the news]

[Man in suit with gray hair walks in.] Charles Fishman?

[Chuck slowly and anxiously turns around] Yeah?

Man: I represent the law firm of Gilder and Smith. Earlier this week you helped an old woman across the street.

Chuck: So?

Man: That woman is a client of ours.

Crumb: That bag lady?

[Man looks at Crumb.] Only on Tuesdays and Thursdays. [looks back at Chuck] The rest of the time she’s Camilla Danforth.

[Gary raises his hand and moves it around] Wait, Camilla Danforth, the uh department store heir?

Man: [nods] The same.

Marissa: She’s a bag lady?

Man: Mrs. Danforth likes to walk the city unobserved, in search of the needy, and deserving. She asked me to give you this. [hands Chuck a package wrapped in brown paper]

[Chuck accepts curiously and looks at Crumb, Gary, and Marissa. He holds it up to his ear curiously.] [jokingly] It’s not ticking.

[Gary has a "Yeah, I get the joke" look on his face while Marissa quietly clears her throat.]

[Man holds out clipboard and pen to Chuck.] If you’ll just sign here.

[Crumb looks jealously in awe.]

[Chuck hands the clipboard back after signing it and the man accepts it and says:] Good day. [leaves the bar]

Chuck: Yeah, take care. [examines package curiously]

Marissa: What is it?

Chuck: [taps package] I don’t know, but I’m sure it’s somethin’ good.

[Crumb looks frustrated and impatient] Well just open it, Fishman!

[Chuck optimistically unwraps it, then a look of disappointment and confusion overcome him as he sees it’s a book.]

Gary: [confused] It’s a…Bible.

[Crumb laughs maliciously]

Chuck: Hmm…[flips through Bible and finds an envelope inside]

Gary: What is that?

[Chuck takes a piece of paper out of the envelope and unfolds it.] It’s a – It’s a…check.

[Crumb’s malicious smirk disappears]

Gary: Well for how much?

[Chuck holds the check near Gary so he can read it]

Gary: [reads check] A hundred thousand do –

[Chuck snaps the check back greedily and Marissa interrupts and says:] One hundred thousand dollars?

Gary: [points at card in envelope] Well what’sat - What’s the card say?

[Chuck opens card and reads it] Dear Mister Fishman, I’m sure you’ll use this for a worthy cause. The world needs more good people like you. Camilla Danforth.

Crumb: [excitedly and amusedly yells] Woooah she got the wrong guy there! [laughs]

Chuck: [seriously] No she didn’t. She’s right. [stuffs card back into envelope] I said I’m gonna change and I am.

[Gary and Marissa have confused and doubtful expressions]

Marissa: [doubtful] What?

[Chuck looks at Bible and then at everyone] I need to think. [walks away]

[Crumb raises his head as Chuck leaves] Is he serious?

[Marissa raises her hands in a shrug and Gary confusedly watches Chuck leave and says:] You never can tell with him.

[cat meows]

[Scene: Street outside McGinty’s]

[Chuck’s car rolls by as he beeps the horn. He steps out of the car and beeps the horn again.]

[Marissa and Gary come outside McGinty’s as Chuck approaches]

Gary: Well, this is it.

Chuck: Yep. [takes off his sunglasses]

Marissa: You’re really gonna do it, huh?

Chuck: [optimistically] Absolutely. I’m supposed to put that money to good use and that’s what I intend to do.

Marissa: In LA?

Chuck: LA’s the place! Fishman Productions Wholesome Family Entertainment.

Gary: [looks at Chuck like he’s crazy] You’re kidding.

Chuck: [confident] No. I even got my first idea. It’s gonna be about a guy who get’s tomorrow’s news today.

Marissa: You **gotta** be kidding!

[Chuck looks at Marissa] No, and he has this friend, this uh, sidekick, this second banana, who uh is an incredible pain in the butt. [looks at Gary jokingly]

[Gary smiles back at Chuck with a twinkle in his eye. He looks at Marissa for a millisecond until Chuck interrupts him.]

Chuck: Whaddya think?

[Gary looks at Chuck.] What do **I** think? It’ll never float.

Chuck: [happily] It’s Hollywood, baby!

[Gary and Marissa smile and almost laugh]

[Chuck looks at Marissa and smiles] Goodbye, Marissa. [hugs her]

[Marissa pats his back and says:] Who am I gonna argue with, Chuck?

[they stop hugging and Chuck says] There’s always the cat.

Marissa: [nods] Hmm.

Chuck: Oh and uh, [pulls out Marissa’s Saint Jude medal] Don’t forget this. [places the medal in Marissa’s hand] In came in uh, incredibly handy. Appreciate the loan.

Marissa: [blinks] You’re welcome.

[Chuck approaches Gary]

Gary: [uncomfortably] Oh you’ll be fine, we’ll, we’ll – we’ll see each other.

[Chuck nods incredulously]

Gary: I mean, you know, we’ll talk. Uh, we got the phone.

Chuck: And you got my cell phone number?

[Gary interrupts] Yeah yeah yeah. I got your number. You get in trouble, you give me a call.

Chuck: If you need me, I got your back, you know that.

Gary: [smiles] Yeah. Yeah. [looks at Chuck for a moment then holds out his hand to shake. They shake hands as Chuck sadly smiles]

Gary: Listen, uh, about that second banana thing, you – you were never second banana.

[Chuck looks thoughtfully at the ground] I appreciate it.

[Marissa appears surprised and happy]

[Chuck sighs] I’ll miss you, buddy. [hugs Gary]

[everyone stands silently and looks uncomfortable]

Chuck: Okay, I’m leaving now.

Marissa: [softly] Bye Chuck.

Chuck: I’m goin’. [looks at the bar and halfheartedly waves] Bye McGinty’s. [walks to car and puts his sunglasses back on] I’ll – I’ll call you when I get there, okay?

[Gary and Marissa nod]

Chuck: I may stop in Vegas first. Arividerci! [drives away]

Marissa: Wow [sighs] He’s really gone, huh?

[Gary watches Chuck drive away] Yeah…I have a feeling though he’s never gonna be too far away.

[Gary looks at Marissa] Hey how are you, uh, you know about, uh…

Marissa: My sight?

Gary: Yeah.

Marissa: Well, [sighs] it’s still the same. You know, I don’t know, Gary. Maybe I, maybe I did just imagine that tugboat, or – or maybe I really did have a vision like in the Bible.

[Gary looks at the road] Hmm…

Marissa: What?

Gary: Nothing, it’s just that uh, you had a vision and he got his sight.

Marissa: [halfhearted laugh] Maybe.

Gary: Buy you a cup of coffee?

Marissa: Sure, why not.

[Gary escorts Marissa into McGinty’s as end credits appear]

THE END


Many thanks to Paper Caper for sharing the partial fanscription of "Second Sight" – Thank you!


Disclaimer: This fan run website is for personal, non-commercial use and is totally unaffiliated with Early Edition, Three Characters Inc., CBS Productions, TriStar Television, or anyone else who may have rights to the show. No infringement intended and no profit is being made in any way whatsoever (unless, of course, you consider the emotional satisfaction of supporting and promoting a work of pure genius as profit.) This website was created in homage and with gratitude to the fabulous creators of Early Edition, and also in an effort to support the show and to encourage others to do so. Fanscripts of Early Edition episodes are done entirely from scratch by FANS. They are NOT the official transcripts and are to be used for informational purposes only! Again, I state that no profits are being made here. ALL RIGHTS RESERVED BY THEIR RIGHTFUL OWNERS. NO PART OF THESE FANSCRIPTS OR ANYTHING ELSE ON THESE PAGES MAY BE REPRODUCED IN ANY FORM OR BY ANY MEANS WITHOUT PERMISSION. Thank you kindly, and thanks again for dropping by.


Return to Fanscribed Episodes Index

http://earlydues.usanethosting.com/ee/episodes/sight2.htm
1997 - 2001, etc.
earlydues@yahoo.com